Til je e-mailmarketing naar een hoger niveau. Dé tool voor e-mailmarketing waarmee je automatisch gepersonaliseerde e-mails verstuurt.
ActiveCampaign is dé tool voor e-mailmarketing waarmee je automatisch naar meerdere personen tegelijkertijd gepersonaliseerde e-mails verstuurt. Maar wat maakt ActiveCampaign nou zo uniek vergeleken met andere e-mailmarketing systemen? En wat zijn de belangrijkste redenen om aan de slag te gaan met deze tool? ActiveCampaign gaat nét dat stapje verder door ook de feature marketing automation aan te bieden. Hierdoor wordt het versturen van automatische, gepersonaliseerde e-mails nog efficiënter én eenvoudiger.
We geven je graag een kijkje in de wereld van e-mailmarketing.
E-mailmarketing is een krachtige en effectieve vorm van marketing om jouw doelgroep(en) te bereiken. Of het nou je doel is om bestaande relaties te behouden en versterken, om nieuwe contacten aan te gaan of om jouw imago te verbeteren. Er zijn ontzettend veel tools beschikbaar om e-mailmarketing in te zetten. Waarschijnlijk ben je wel bekend met systemen als Marketo, MailChimp of Autorespond. Maar deze tools hebben niet allemaal evenveel opties.
Als e-mailmarketingspecialisten, gaat onze voorkeur uit naar ActiveCampaign. Waarom? Wij zetten de belangrijkste redenen om ActiveCampaign te gebruiken graag voor je op een rijtje.
Een overzichtelijk dashboard met je totale aantal contacten, geplande campagnes én actieve automations. Je hebt de belangrijkste onderdelen, zoals de opens, kliks, ontvangen e-mails, labels, lijsten en bezochte pagina’s van jouw website lekker centraal op één plek. Dit geeft rust, het gevoel dat jij de regie in handen hebt. Indien je ActiveCampaign met je webshop koppelt, staat hier ook de e-commerce data overzichtelijk gepresenteerd.
In tegenstelling tot sommige andere systemen, wordt per e-mailadres maar één contact aangemaakt. Dus ook wanneer deze persoon zich via twee aanmeldmogelijkheden ingeschreven heeft.
Een belangrijk voordeel van ActiveCampaign is dat je eenvoudig labels geeft aan groepen of individuele contacten. Het grote voordeel van labelen is dat je inzicht krijgt in de interesses van de lezers, waardoor je op een veel gerichtere manier e-mailmarketing kunt inzetten. Het verkleint de kans dat mensen zich afmelden - want je geeft ze maximaal relevante informatie.
Een voorbeeld van een label is ‘heeft e-book gedownload’. Hoe leuk is het dan wanneer je alle personen met dit label een aparte e-mail kunt sturen met een extra bonusdownload? Verder bieden labels - in combinatie met het uitgebreide CRM - jouw verkoopafdeling inzicht in de wensen en behoeftes van individuele contacten.
Door het eenmalig plaatsen van een code op je website, houdt ActiveCampaign het gedrag van de contacten op jouw website bij. Je kunt dus precies zien wie alleen maar een blogartikel gelezen heeft of wie er juist doorgeklikt heeft naar de bijbehorende actie. Zo zie je wie een warm contact is met veel interesse in jouw diensten/producten - en wie juist niet. Deze ‘warme contacten’ kun je nu gericht een e-mail sturen, om deze persoon precies het goede duwtje in de rug te geven richting conversie.
Een serie van e-mails die automatisch verstuurd worden, heet in ActiveCampaign een automation. De mogelijkheden van marketing automation zijn eindeloos én zijn eenvoudig in te stellen. Je kunt bijvoorbeeld wachttijd inbouwen, e-mails na elkaar laten versturen en voorwaarden bepalen.
Een voorbeeld van een voorwaarde is dat een volgende e-mail pas verstuurd wordt als de vorige is geopend of wanneer er op een link geklikt is in de vorige e-mail. En dit kun je allemaal in één keer instellen, waardoor je er daarna geen omkijken meer naar hebt. Handig, toch?
Ben je het gedoe met allerlei verschillende maillijsten zat? Wil je slimme automatische campagnes maken? Wil je inzicht krijgen in de interesses en het klikgedrag van je contacten en specifieke gepersonaliseerde e-mails sturen - zonder er omkijken naar te hebben?
Kortom: ben je toe aan de stap om je e-mailmarketing naar een hoger niveau te tillen? Kies dan voor ActiveCampaign.
Goed om te weten: naast e-mailmarketing heeft ActiveCampaign nog veel meer handige features te bieden. Het wordt niet voor niets hét all-in-one marketing platform genoemd. Denk bijvoorbeeld aan Marketing Automation. Met marketing automation ga je net dat stapje verder. Het versturen van automatische e-mails wordt nog efficiënter door gebruik te maken van krachtige functionaliteiten zoals dynamische content, lead scoring, etc.
Wil je meer weten over de mogelijkheden van ActiveCampaign voor jouw organisatie? Neem dan vrijblijvend contact met ons op. We helpen je graag verder.
Deze blog is onderdeel van een serie blogs over de mogelijkheden die ActiveCampaign biedt. Benieuwd naar de andere blogs? Lees gerust even verder: