Heb jij de behoefte om je marketing en je sales in één systeem te combineren en ben je op zoek naar een goed CRM-systeem? Maak kennis met ActiveCampaign.
Naast de uitgebreide mogelijkheden op het gebied van e-mailmarketing en marketing automation, is ActiveCampaign een onvoorstelbaar krachtige tool om je klanten en relaties te managen. Het is een gebruiksvriendelijk en efficiënt CRM-systeem om jouw verkoopproces van begin tot eind in kaart te brengen.
Heb jij de behoefte om je marketing en je sales in één tool te combineren en ben je op zoek naar een goed CRM-systeem? Maak dan kennis met ActiveCampaign.
CRM is de afkorting van Customer Relationship Management en is een strategie die de relatie tussen bedrijf en klanten als uitgangspunt neemt. Een goed CRM-systeem brengt alle informatie van de verschillende afdelingen van het bedrijf bij elkaar om van elke klant één totaalbeeld te hebben. Het is een middel om nieuwe klanten te werven én bestaande klanten te nurturen en behouden.
Natuurlijk zijn er heel veel verschillende CRM-systemen beschikbaar. Wij nemen je graag mee in de eindeloze CRM-mogelijkheden van ActiveCampaign. In het CRM-gedeelte breng je je verkoopproces in kaart. Op deze manier zie je in één oogopslag welke acties er nog genomen moeten worden voor welk contact. Een goed CRM-systeem zorgt ervoor dat jouw verkoopproces soepel verloopt en dat contacten en/of taken niet zomaar ‘verdwijnen’.
Je kunt verschillende fases (die voor jouw bedrijf van toepassing zijn) aanmaken, zoals:
Je plaatst en verplaatst jouw contacten eenvoudig in een bepaalde fase. Daarnaast sla je per contact allerlei belangrijke informatie op over de deals. Denk bijvoorbeeld aan het bedrag en de bijbehorende taken. Het CRM-systeem maakt in één overzicht overzichtelijk welke openstaande deals opgevolgd moeten worden en waarmee. Handig toch?
Doordat ActiveCampaign naast een marketing automation ook een CRM-platform is, vloeien de twee onderdelen naadloos in elkaar over. Zo automatiseer je op een eenvoudige manier je complete sales proces. Want vanuit je automatische e-mail flow richt je de sales funnel in zonder dat daar één handmatige handeling bij komt kijken. Dé manier dus om een heleboel tijd te besparen. Aan de accountmanager alleen nog de taak om de deals daadwerkelijk te closen.
De mogelijkheden:
Is je sales proces volledig geautomatiseerd? Dan is het tijd voor de volgende stap: lead scoring. Met lead scoring maak je de betrokkenheid van je klanten meetbaar. Met ActiveCampaign meet je bijvoorbeeld precies wat iemand met je e-mail, nieuwsbrief of op je website doet. Openen ze de e-mail alleen of klikken ze ook op een button in je e-mail? Of bezoeken ze je website zelfs via de link in je e-mail? Aan al deze handelingen kun je een score geven. Op basis van deze informatie bepaal je welke contacten meer aandacht krijgen: de groep waarvan de kans het grootst is dat deze converteert. Dat is pas focus.
Wanneer je kiest voor de uitgebreide mogelijkheden die ActiveCampaign op het gebied van CRM en marketing automation te bieden heeft, heb jij meer tijd om jezelf te richten op dat waar je goed in bent: verkopen. En verkopen doe je met ActiveCampaign meer in minder tijd. Want je bent geen tijd meer kwijt aan het doorzoeken van je e-mail, het doorspitten van al die visitekaartjes en het zoeken naar de info die je in je hoofd hebt opgeslagen.
Alle contacten, met de volledige geschiedenis, worden automatisch bijgewerkt en beheerd op één centraal platform.
Wil je jouw marketing en sales in één overzichtelijk CRM-systeem combineren? Neem dan vrijblijvend contact met ons op. Wij laten je graag zien wat de uitgebreide mogelijkheden van ActiveCampaign zijn.
Deze blog is onderdeel van een serie blogs over de mogelijkheden die ActiveCampaign biedt. Benieuwd naar de andere blogs? Lees gerust even verder: