Afgelopen vrijdag zaten er een kleine 30 Bambuus in zaal 5 van Vue Purmerend om naar een zelf gekozen film te kijken. Een bijzondere ervaring bedacht als beloning voor een succesvol kwartaal.
Afgelopen vrijdag zaten er een kleine 30 Bambuus in zaal 5 van Vue Purmerend om naar een zelf gekozen film te kijken. Een bijzondere ervaring bedacht als beloning voor een succesvol kwartaal.
Bambuu werkt al sinds haar derde levensjaar met Rockefeller Habits. Een methodiek voortkomend uit onderzoek naar de werkwijze en gewoontes van de steenrijke John. D. Rockefeller om zijn bedrijven aan te sturen en te laten groeien. Kort samengevat staat alles in teken van een groter doel. De droom. Iets wat ongrijpbaar lijkt. Ze noemen het de BHAG. Dit doel pel je vervolgens af naar middellange termijn milestones, dan naar jaarprioriteiten en vervolgens naar kwartaalprojecten, rocks genoemd.
Voor de klanten die meelezen misschien heel herkenbaar, want voor hen werken we met een soortgelijke methodiek, maar dan alleen gekeken naar marketingdoelen.
Maar goed, waarom zaten er dan tientallen Bambuus op een vrijdagmiddag in een afgehuurde bioscoopzaal? Nou, een best practice van Rockefeller Habits is dat je elk kwartaal een incentive bedenkt voor wanneer bepaalde doelen bereikt worden. Een extra stimulans voor het team om zich hard te maken voor bedrijfsoverkoepelende projecten. Zo was het doel in Q1 dit jaar om meer dan 100 potentiële Bambuu medewerkers te verzamelen in een lijst welke we via via konden benaderen om Bambuu te pitchen als toekomstig werkgever. En met succes, want dit heeft inmiddels al een nieuwe collega opgeleverd.
Oja, de film? Die was niet om over naar huis te schrijven. Maar dat maakte de ervaring er niet minder om.