Lees het groeiverhaal van Damian Bakker. Hoe is zijn tijd bij Bambuu en waarom is hij overgestapt naar een bureau?
Voor ik bij Bambuu aan de slag ging, heb ik 3,5 jaar marketing ervaring opgedaan bij een gerenommeerd staalbouwbedrijf met 6 divisies (B2B & B2C). Hier was ik doorgegroeid tot het hoofd van de marketingafdeling. Ambitieuze doelstellingen werden behaald en er ontstond een sterke basis voor toekomstige groei. Een mooie tijd om op terug te kijken.
Daarnaast had ik de marketing opgezet voor de onderneming van mijn ouders: een speciaalzaak in outdoor en wintersport (al 40 jaar!). En hield ik me bezig als marketing adviseur voor ondernemers. “Stilzitten is geen optie” zeiden mijn ouders altijd.
Tot slot heb ik vlak voor mijn start bij Bambuu een eigen onderneming opgezet. Een webshop (B2C) en groothandel (B2B) in functionele sokken, genaamd Comodo Sokken. Ontstaan uit de onderneming van mijn ouders en met trots ben ik ook een ondernemer!
De visie en werkwijze van Bambuu: groeibedrijven helpen ambitieuze doelen waar te maken met een deskundig team van strategen en marketeers. Dat gaf de ondernemer in mij ontzettend veel energie.
Zelf had ik nooit gedacht om naar een marketing bureau over te stappen. Het gros van de marketing bureaus focust zich slechts op een paar kanalen, waar in mijn ogen niet de uitdaging zit. Ik ben gefascineerd door het totale plaatje. Inspelen op alle fases in de klantreis en een unieke klantervaring realiseren. Zo help je ondernemers écht verder.
Deze fascinatie werd door Bambuu doeltreffend aangesproken. Via Bart Degeling (consultant) ben ik bij Bambuu terecht gekomen, waarna ik op de koffie kwam bij Erik Dijkman (operationeel manager). Het verhaal was duidelijk. Werken met diverse types groeibedrijven. Een ambitieuze langetermijnvisie bepalen. Terugbrengen naar jaar- en kwartaal doelstellingen. En deze als team van strateeg en marketeer(s) naleven met een strakke marketingaanpak. Dat is vet!
Daarbij het persoonlijke groeipad. Een jaar- en kwartaal ritme van ontwikkelingsdoelen en meetings. Met het doel om als een komeet door te ontwikkelen binnen Bambuu. Zo ontwikkel ik mijn kennis en vaardigheden steeds verder en kan ik nog meer impact maken bij complexe cases. Een groeipad waar ik energie uit haal.
Voor mijn start bij Bambuu had ik me gespecialiseerd in customer journey marketing. Het volledig begrijpen van en weten hoe je kan inspelen op de verschillende fases in de klantreis. Met als doel om een unieke klantervaring te realiseren.
Bij Bambuu heb ik ‘growth marketing’ hieraan toegevoegd. Gericht op het toepassen van strategieën om groei op de juiste manier te stimuleren. Bambuu gaf mij de ruimte om me in dit vakgebied te specialiseren en te ontplooien als growth marketeer. Ik voelde volledig de vrijheid om nog sneller te groeien.
Hiermee heb ik mijn growth marketing certificaat behaald en nieuwe marketingmodellen geïntroduceerd binnen Bambuu:
Ook kreeg ik de ruimte om mijn kennis op meerdere momenten te delen in het team. Door het geven van workshops, kennisdeling in het marketeersoverleg en het hosten van een stand-up voor het hele team. Als een komeet doorontwikkelen!
Ik ben trots op mijn bijdrage in de groei van bijzondere klanten en persoonlijke groei. Zo heb ik gewerkt aan mega vette cases en ontwikkeling doorgemaakt als strateeg/projectmanager.
Ik heb het vertrouwen gekregen om een belangrijke rol te vervullen bij deze klanten en complexe cases. Hier ben ik Bambuu en in het bijzonder Erik Dijkman, heel dankbaar voor. Dat ik dit vertrouwen het afgelopen jaar waar heb mogen maken, geeft mij een trots gevoel.
Ik zie mijn groei in de strategische kant. Leren van ervaren strategen binnen Bambuu door te sparren over strategische plannen die ik maak. En andere leermiddelen, zoals cursussen, benutten om groei op strategisch vlak te realiseren. Met als doel om een strategisch sparringpartner te worden die MT's en directies van ambitieuze groeibedrijven meeneemt in het vinden en aanvallen van groeikansen op de lange termijn.
Op dit moment is mijn ontwikkelplan om een leidende rol te nemen in de strategie of projecten bij klanten. Zo ben ik bij een deel van mijn klantportfolio verantwoordelijk voor de strategie en naleving hiervan. En trek ik meer verantwoordelijkheid naar me toe bij grote complexe projecten. Met dit groeiplan ontwikkel ik me door tot strateeg of projectmanager binnen Bambuu.
Al met al een bijzonder eerste jaar gehad bij Bambuu. Nu is het tijd om volle bak door te beuken in 2023 en alle ambities waar te maken. Op naar groei!