Nog sneller en makkelijker een nieuwe baan

Nina Rawie
Door:
Nina
Friday
11
September
2020
Bambuu Nieuws

Werkzoekenden maken gretig gebruik van vacaturesites. De top 3 van dit moment bestaat uit 1. Indeed, 2. Linkedin en 3. Nationale Vacaturebank. Opvallend is dat Facebook en Google for Jobs in de lift zitten. Zie: https://www.emerce.nl/nieuws/vacaturesites-speelbord-uitzendbureaus-techgiganten

Deze verschuiving en de top 3 verbaasd ons niks! Afgelopen jaren hebben zich flink wat recruiters aangesloten bij Bambuu (oa Joinuz, Luba, Baanbereik, Breinstein) en hebben we o.a. een partnership gesloten met Indeed. De vaste disciplines binnen recruitment marketing zoals wij ze tegenkomen bestaan uit:

  • Uitwerking van de ultieme Candidate Experience
  • Wervingscampagnes via Linkedin, Facebook en Instagram.
  • Een passende Werkenbij website.
  • Gesponsorde vacatures op Indeed.nl
  • Wervende vacatureteksten
  • Vindbaarheid nu ook voor Google for Jobs

Indeed

Indeed maakte het al jarenlang eenvoudig en aantrekkelijk om via desktop of mobiel een nieuwe baan te vinden. En uiteraard ook om direct te solliciteren. Het advertentiemodel is simpel: een gesponsorde vacature wordt afgerekend per klik. Met een marktaandeel van 44% onder werkzoekenden bereik je snel en efficiënt nieuwe kandidaten en/of werknemers.

Sinds 2020 heeft Bambuu een intensieve samenwerking met Indeed. Voor onze recruitment klanten een mooie aanvulling op hun bereik en slagingskansen. Via gesponsorde plaatsingen via Indeed kan de toekomstige werknemers of kandidaat niet meer om de organisatie heen, de kans op succes wordt maximaal via verschillende kanalen. Uiteraard is het wervingsproces volledig gekoppeld aan een KPI dashboard om gedrag van bezoekers, kanalen en sollicitaties door te meten.


Een voorbeeld van een KPI dashboard ontwikkeld voor één van onze klanten.

Google for Jobs (GfJ)

Begin dit jaar zagen we de banensite GfJ al in de zoekresultaten verschijnen waar we het meer zuidelijk in het land nog niet konden zien. De testfase lijkt voorbij, inmiddels is het GfJ vacatureplatform toegankelijk voor Nederlands werkzoekenden.

Het vacatureplatform van Google staat direct onder de eerste 4 betaalde posities via Google Ads en lijkt maar één doel voor ogen te hebben; iemand zo makkelijk en snel mogelijk aan een nieuwe baan helpen.


Het huidige aanbod op GfJ wordt gedomineerd met vacatures van grote jobplatforms en niet door websites van werkgevers. Niet heel verrassend, zij zijn qua vacatureteksten en structured data volledig ingespeeld om de komst van Google's vacatureplatform. Belangrijk om zowel je vacatureteksten als je (technische) inrichting op orde te hebben als je hier tussen wil komen. Wij verwachten dat GfJ niet lang houdbaar is op positie 8 van de top 10 en volgend jaar naar een eerste of tweede plaats door stijgt. Reden genoeg om dit goed aan te pakken.

Wanneer je doorklikt, kom je op een uitgebreid overzicht aan selectie mogelijkheden om z.s.m. je nieuwe droombaan te vinden.


Bambuu zit komende maanden eerste rang als het gaat om de battle tussen Indeed en Google. Wil jij er ook alles van weten? Neem contact met ons op.


Arrow icon
Nina Rawie
Nina Rawie
Team Manager / Marketing Strateeg

Interesse in onze aanpak? Laat Bambuu meekijken met je uitdagingen.

Bekijk of je in aanmerking komt voor een vrijblijvende nulmeting door onze specialisten.

No items found.