Huisdierenbazaar

Door de uitrol van de marketingstrategie behaalden we in korte tijd de eerste groei.

Huisdierenbazaar

Door de uitrol van de marketingstrategie behaalden we in korte tijd de eerste groei.
Huisdierenbazaar
Case Study

In korte tijd de eerste groei behalen.

Sinds januari 2020 brengt Huisdierenbazaar zijn marketingactiviteiten onder bij Bambuu. Huisdierenbazaar heeft een ambitieuze omzetdoelstelling en groeiplannen.

Een duidelijke marketingstrategie 

Voor de samenwerking met Bambuu hadden ze bij Huisdierenbazaar geen inzicht in het rendement van hun marketingactiviteiten. De focus lag op een gering aantal marketingkanalen en het was niet echt inzichtelijk wat het rendement van die kanalen was. Daarom gingen we bij Bambuu aan de slag met het formuleren van een marketingstrategie. 

Laurenze Meskers, Online Marketeer bij Bambuu, zegt daarover: ‘Met de ambitieuze groeidoelstelling in ons achterhoofd, werkten we een marketingstrategie met concrete marketingplanning voor 1 jaar uit. Bij Bambuu werken we altijd vanuit een plan, een strategie. We kijken hierbij naar de stip op de horizon en wat er nodig is om die te bereiken. Op basis van het geformuleerde marketingbeleid beslissen we welke marketingkanalen we gaan inzetten.’ 

Al veel winst kunnen boeken

In maart 2020 ging de nieuwe webshop www.huisdierenbazaar.nl live. Een overzichtelijke, converterende webshop waarbij het huisdier centraal staat. De webshop is gebouwd door Magento 2-specialist ShopCommerce. Huisdierenbazaar is een online dierenwinkel die meer biedt dan de meeste andere dierenwinkels.  

Inhakend op de nieuwe website, gingen we in de eerste maanden meteen met de marketingplanning aan de slag. De kortetermijnresultaten die we daarbij behaalden zijn:

  • Het implementeren van marketing automation in de vorm van ActiveCampaign. Een goede manier om van klanten ambassadeurs te maken.
  • Nadat we het Google Ads account onder de loep namen, gooiden we deze compleet op de schop. Met als resultaat een goed opgebouwd account met converterende advertenties. 
  • De implementatie van Google Shopping met relevante advertenties op product-, merk- en categorieniveau.
  • Channable ingezet voor feed management. Channable is een tool voor feed management en SEA-automatisering. We implementeerden onder andere geautomatiseerde zoekadvertenties. Daarnaast stelden we feeds op voor Beslist.nl en Google Merchant Center. 

Alle bovenstaande resultaten samen zorgden niet alleen voor een stijging in het aantal bezoekers, maar ook voor een stijging in het aantal bestellingen én omzet.

Samen de focus op groei

Huisdierenbazaar groeide in slechts een paar jaar tijd uit van een bezorgservice voor honden- en kattenvoer tot een dierenspeciaalzaak. Er was geen langetermijnvisie voor de marketing, ook al was hier wel behoefte aan. Bij de langetermijnstrategie ligt onze gezamenlijke focus op groei. Omdat Huisdierenbazaar nog een relatief kleine speler is, ligt er nog een hele markt voor ze open. 

Zo vertelt Laurenze: ‘Voor Huisdierenbazaar geven we sturing aan de marketingstrategie om de ambitieuze groeidoelstellingen te behalen. Door verschillende kanaalspecialisten in te zetten, behaalden we in korte tijd al de eerste groei. De komende periode gaan we de langetermijnvisie verder uitbouwen om de gewenste groei voort te zetten.’ 

Persoonlijk contact en korte lijntjes

De samenwerking tussen Huisdierenbazaar en Bambuu verloopt uitstekend. Van beide partijen horen we niets anders dan positieve woorden.

Laurenze Meskers: ‘De samenwerking met Huisdierenbazaar is heel persoonlijk. De lijnen zijn kort en we wisselen onderling veel kennis uit. De laatste trends, een idee voor een toffe actie, het passeert met regelmaat de revue en draagt bij aan de successen die we behalen.’

Jeroen Koomen, mede-eigenaar van Huisdierenbazaar, vult aan: ‘Bambuu en Huisdierenbazaar werken sinds enkele maanden samen op het gebied van internetmarketing. We zijn zeer tevreden over de resultaten en het fijne contact. De lijnen zijn kort en bij Bambuu denken ze uitstekend met ons mee.’ 

Op naar een mooie toekomst samen

Bij Bambuu kijken we heel positief naar de toekomst. Zo zien we nog kansen voor het optimaliseren van de marketingmix en de webshop middels CRO-tools, het verder uitbreiden van de marketing automation strategie en het toevoegen van nieuwe marketingkanalen zoals marketplaces en goed campagnemanagement. We kijken ernaar uit om op korte termijn met deze optimalisaties aan de slag te gaan.

"Bambuu en Huisdierenbazaar werken sinds enkele maanden samen op het gebied van internetmarketing. We zijn zeer tevreden over de resultaten en het fijne contact. De lijnen zijn kort en bij Bambuu denken ze uitstekend met ons mee."

Jeroen Koomen
Jeroen Koomen
Mede-eigenaar van Huisdierenbazaar

Interesse in onze aanpak? Laat Bambuu meekijken met je uitdagingen.

Bekijk of je in aanmerking komt voor een vrijblijvende nulmeting door onze specialisten.

Interesse in onze aanpak? Laat Bambuu meekijken met je uitdagingen.

Bekijk of je in aanmerking komt voor een vrijblijvende nulmeting door onze specialisten.