Eind vorig jaar klopte Red Kubes bij Bambuu aan met een vraag die bij veel van onze opdrachtgevers speelt; we hebben een prachtig product, maar we weten niet precies op welke manier en op welke kanalen we onze doelgroep kunnen bereiken. En waar die doelgroep zich bevindt. Hoe zetten we op de juiste manier de marketing mogelijkheden in?
Red Kubes is een organisatie die de afgelopen jaren heeft geïnvesteerd in een Platform as a Service (PaaS) product. Dit product heet Otomi, biedt een Kubernetes omgeving en helpt bedrijven bij het ontwikkelen en managen van applicaties. Zo kunnen bedrijven snel, veilig en centraal hun applicaties ontwikkelen én beheren.
Waar 95% van onze klanten start met een strategisch plan en vervolgens doorpakken met onze Markering as a Service oplossing, kozen we bij Red Kubes voor een ander traject. Er waren simpelweg te veel vragen over messaging, tone of voice en kanalen. Zodoende zijn we gestart met een marketing sprint. Hiermee zijn we, op een agile manier, in één week tijd naar een volledige marketingmachine gegaan. Daarbij is in een vast ritme samengewerkt aan het vernieuwen van www.redkubes.com, het ontwikkelen van een download en zijn er ook, met verschillende messaging, LinkedIn, Twitter en Reddit campagnes ontwikkeld. Aangevuld met een download én een Mailblue account voor net nurturen van de leads.
Met daily meetings en een launch op vrijdag, zijn we vervolgens drie weken lang gaan testen met messaging om te kijken wat werkt, op welke doelgroep en welke kanalen.
Na drie weken learnings opdoen, campagnes optimaliseren en aanscherping van de messaging, zijn de netten opgehaald en hebben we een aanscherping gedaan op het eerder ontwikkelde marketingaanvalsplan. Naast leads en meer bekendheid, hebben we dus ook informatie opgehaald om de toekomstige messaging aan te scherpen. Daarbij zijn de ontwikkelde kanalen en middelen naar een hoger niveau getild en, naast representatief, nu ook écht in staat om Red Kubes en Otomi beter aan de markt te presenteren.
Inmiddels heeft Red Kubes scherper met welke messaging zij de doelgroep, in verschillende fasen van de journey, kunnen bereiken en benaderen. Om deze learnings ook toe te passen, blijft Red Kubes samenwerken met Bambuu. Met ons Marketing as a Service model, voorzien Hennie en Barend Red Kubes doorlopend van strategische en operationele marketing kennis om Red Kubes te helpen in hun ambitieuze groeiambitie.