Wanneer werk en functioneer jij op je allerbest? Wanneer krijg je het meeste voor elkaar en haal je echt voldoening uit je werk? Grote kans dat die momenten zich voordoen wanneer je intrinsiek gemotiveerd bent voor wat je doet. Dit is het soort motivatie dat volledig vanuit jezelf komt. Je doet iets omdat je het graag wilt, niet omdat je van buitenaf gemotiveerd wordt dit te doen.
Profile Dynamics is een relatief kleine organisatie, die zoveel mogelijk mensen wil bereiken om zich bewust te laten worden van hun eigen drijfveren en zo hun intrinsieke motivatie te ontdekken. Om deze missie kracht bij te zetten en een maximaal bereik te creëren, riep Profile Dynamics de hulp in van Bambuu. Hulp, met als kroon op het werk een geweldig evenement, ondersteund door een effectieve marketing automation campagne en marketingstrategie.
Vanuit de gedachte dat elke werknemer uniek is en iets extra’s meebrengt voor organisaties, ontwikkelden Hans de Jong en Wilma Kuipers Profile Dynamics. Met als doel de ideale match tussen mens en organisatie te vinden. Bevlogen mensen maken in organisaties namelijk het grote verschil en zetten met plezier een tandje bij. Ze zitten lekker in hun vel en voelen zich verbonden aan de organisatie. Inzicht hebben in je eigen drijfveren en echt iets doen wat bij je past, zorgt voor meer plezier en voldoening. En daardoor kom je tot betere prestaties. Zowel voor medewerkers als organisaties is dit een win-winsituatie.
Werken vanuit je eigen intrinsieke motivatie is dus een belangrijke factor voor werkplezier en resultaten op de werkvloer. Het maakt je simpelweg gelukkig: iets wat iedereen in zijn werk zou moeten ervaren. Profile Dynamics is echter een kleine organisatie met negen medewerkers. Ze wilden hun bereik vergroten en hun missie bij een groter publiek onder de aandacht brengen. Die doelstelling kwam in een stroomversnelling toen een kennis Hans de Jong aanraadde eens met Bambuu te gaan praten.
Hans de Jong: “Zo kwam ik in contact met Nina Rawie, die al snel onze adviseur en strateeg voor de online marketing werd. Jeroen van Kesteren ondersteunde daarbij als analist. Aanvankelijk startte Bambuu vooral met zoekmachineoptimalisatie, op grond waarvan de hele nieuwe website ook is gebouwd. Ik vond het erg belangrijk dat we mensen echt wat waardevols bieden. Een belangrijke strategie daarbij is de creatie van specifieke landingspagina’s, waarmee we meten of er echt behoefte is aan bepaalde informatie. Wanneer mensen bijvoorbeeld een whitepaper downloaden, ontvangen ze in de periode daarna een aantal mails. Bambuu heeft een marketingautomation-systeem ingericht, dat precies meet hoe interessant mensen onze content vinden. Zo bereiken we de mensen die écht geïnteresseerd zijn en voorkomen we mogelijke irritaties bij de anderen. Kwaliteit boven kwantiteit dus. Dat heeft Bambuu optimaal voor ons ingeregeld.”
Op vrijdag 27 september 2019 vond in de Polar-zaal van de Jaarbeurs Utrecht het succesvolle event Intrinsieke Motivatie plaats, met neurowetenschapper Erik Scherder en organisatiepsycholoog Kilian Wawoe als topsprekers.
Hans de Jong vervolgt: “Vanuit het zoekwoordenonderzoek van Bambuu bleek dat ‘intrinsieke motivatie’ een belangrijke term was rond ons product. Aanvankelijk wilden we daar een kleine campagne opzetten. Na overleg met Bambuu besloten we echter om het groter aan te pakken en fysiek een paar honderd mensen uit te nodigen, in plaats van een marketingcampagne via de elektronische weg. Nina was ook erg enthousiast en heeft toen een grote rol gespeeld bij de werving van deelnemers. Ook kende ze een mooie zaal in de Jaarbeurs Utrecht en raadde deze aan.
De complete online marketing rondom het event werd daarbij door Bambuu verzorgd. En waar we al ontzettend tevreden zouden zijn met 200 gasten, werden dat er uiteindelijk 450! Dat hadden er nog wel meer kunnen zijn, maar zoveel mensen mochten we simpelweg op die locatie niet kwijt.
"Bambuu verzorgde de complete online marketing rondom het Event Intrinsieke Motivatie 2019. Het evenement was helemaal uitverkocht. Meer konden en mochten we er simpelweg niet kwijt.”
“Zelf nodigden we ongeveer 100 van onze consultants uit, maar de overige 350 zijn dankzij Bambuu helemaal via de online campagne en kanalen binnengekomen. Volgende keer kan het event dus absoluut op een grotere locatie plaatsvinden mede dankzij de inspanningen van Nina en Bambuu. Het was zo’n succes! Een dergelijk event trekt trouwens wel een aardige wissel op onze capaciteit, dus we waren erg blij met de hulp van Bambuu. Ook op de dag zelf was Nina aanwezig en sprong bij waar nodig. Ook zo heeft Bambuu dus actief geparticipeerd. De speciale site voor het event hebben we in samenwerking met Jeroen gemaakt, waarbij Nina een deel van het projectmanagement op zich nam.”
Voor ons product geloof ik dat het niet te veel verkoopgericht moet zijn, terwijl heel veel marketingstrategieën en -campagnes daar wel heel erg op gericht zijn. Bambuu is daarin voor ons de perfecte partner. Ze begrijpen onze wensen en weten precies welke woorden scoren, maar ook niet te duur zijn om op te adverteren. Bambuu is goed in tailor made marketing. Ik ben op zoek naar inhoud en kwaliteit. Daar hebben we een goed evenwicht in gevonden met elkaar. Kortom, ik ben erg blij met ze.”