Bambuu werkt sinds 2019 samen met Wooncentrum Veerman.
Het gerenommeerde familiebedrijf uit Volendam is gespecialiseerd in het ontwerpen en stylen van luxe interieurs en het verkopen van exclusieve designmeubels. Van advies tot schetsen, van luxe meubels tot accessoires en van stoffering tot op maat gemaakte meubels: Wooncentrum Veerman levert complete huizen en interieurprojecten op in alle gewenste woonstijlen. De doelgroep van het bedrijf zijn mensen met een hoog inkomen. Tot de klanten behoren bijvoorbeeld topvoetballers en succesvolle zakenmensen.
De aanleiding om samen te werken was de online-aanwezigheid en zichtbaarheid van Wooncentrum Veerman. Waar de klant de winkel offline goed weet te vinden voor woonadvies en styling, had Wooncentrum Veerman online meer het imago van een productaanbieder dan die van luxe meubelwinkel. Dit sloot niet helemaal aan bij wat de doelgroep wilde.
Zaken als het persoonlijke advies, het vakmanschap van de eigen timmermannen, meubelmakers en -bekleders en het opleveren van totale woonprojecten werden online niet goed uitgelicht. En dat terwijl Wooncentrum Veerman zich daar juist in onderscheidt én in uitblinkt! Het familiebedrijf wilde dan ook dit complete verhaal ook online vertellen, om uiteindelijk meer mensen in de fysieke winkel te mogen ontvangen. Kortom: wat Wooncentrum Veerman offline was, moest vertaald worden naar online.
Bambuu schreef een marketingplan waarin een marketingstrategie voor meerdere jaren werd vastgelegd. Enkele highlights:
“Sam van Wooncentrum Veerman was in eerste instantie sceptisch toen wij adviseerden om vooral online te adverteren op kanalen als Pinterest. Hij was zeker niet meteen overtuigd. Gelukkig verliep het plan zoals we het bedacht hadden. Ons idee om Wooncentrum Veerman meer als ‘totaalverkoper’ te positioneren en het adviseurschap online te laten zien, bleek succesvol. Er kwamen ontzettend veel leads uit de campagnes op Pinterest en Facebook. Het is fijn om samen te werken met een ambitieuze ondernemer als Sam. Hij wil hard vooruit en geeft ons alle ruimte om vernieuwend marketingbeleid te maken. Hij ging mee in ons advies. Als een opdrachtgever onze expertise erkent, dan is dat een groot compliment voor het team van Bambuu. Hierdoor hebben we de samenwerking ervaren als soepel en zonder obstakels.” Erik Dijkman - Strateeg bij Bambuu
Als Wooncentrum Veerman advies en inspiratie verkoopt aan klanten, dan is dat ook wat we online moeten aanbieden, was de strategische gedachte. Om meer woontrends te kunnen laten zien, is een stijltest ontworpen en een inspiratiegids gemaakt met vier woonstijlen van de toekomst. Dit heeft gezorgd voor een verdubbeling van het websiteverkeer en geleid tot duizenden nieuwe prospects.
Wooncentrum Veerman maakte eerder veel reclame via offline media als dagblad De Telegraaf. Dit kostte veel geld, maar leverde niet veel op. Door slimmer (online) te adverteren en online kanalen als Facebook, Instagram en Pinterest te gebruiken, bespaarde het bedrijf veel kosten. Met minder geld werden meer relevante mensen bereikt.
Duizenden nieuwe prospects | Websiteverkeer verdubbeld
De website werd verbouwd en kreeg een nieuw design. Op de website worden de familie Veerman en de adviseurs uitgelicht. Ook zie je de werkprocessen van Wooncentrum Veerman: wat gebeurt er allemaal bij het bedrijf? Op deze manier krijgen de stylisten en de mensen achter Wooncentrum Veerman een gezicht. Potentiële klanten worden zo verleid om een afspraak te maken. De website blijft bovendien een webshop voor luxe meubels als Leolux.
Op korte termijn worden ook opgeleverde woonprojecten op de website zichtbaar, van idee tot uitvoering. Zo ziet de klant duidelijke voorbeelden van wat Wooncentrum Veerman voor hem of haar kan betekenen. Klanten die ‘morgen’ hun huis gaan verbouwen, nog niet weten wat ze willen, maar genoeg budget hebben, beseffen dat ze bij Wooncentrum Veerman aan het juiste adres zijn voor interieuradvies en de totale uitvoering.
Kortom, de online-aanwezigheid van Wooncentrum Veerman is vanuit verschillende hoeken aangepakt; van inspiratie en oriëntatie tot website en webshop. Hiermee is Wooncentrum Veerman beter in staat om in te zoomen op het onderscheidend vermogen en hiermee nieuwe klanten te werven.
“Bambuu heeft Wooncentrum Veerman geïnspireerd om meer in zijn eigen merknaam te geloven en zijn creativiteit volop in de markt te zetten. Dit heeft al fantastische resultaten opgeleverd. Wij zijn zeer tevreden over de prestaties, maar ook over het contact met het team van Bambuu. We hebben vaak brainstormsessies over marketing, maar over ook andere keuzes die te maken hebben met de bedrijfsvoering. Door het succes besloot Wooncentrum Veerman om samen met Bambuu per dit jaar de volgende stap te zetten naar nog meer succes.” Sam Veerman - Eigenaar van Wooncentrum Veerman
Binnenkort zal meer gebruik gemaakt worden van video op de website om het verhaal van Wooncentrum Veerman te vertellen. Het team van Wooncentrum Veerman wordt gefilmd in de dagelijkse praktijk. Je ziet de adviseur, de ontwerper, de stylist, de meubelmaker en de timmerman aan het werk tijdens opdrachten bij klanten. De stylist legt uit waarom er voor een bepaalde woonstijl is gekozen. Ondertussen zie je de transformaties van de huizen en het mooie eindresultaat.
Het team van Veerman krijgt een podium op de nieuwe website en hun kennis wordt gedeeld met nieuwe, oriënterende klanten. Het warme bad waar je in terechtkomt als je Wooncentrum Veerman fysiek binnenloopt, wordt zo voelbaar op de website. Hiermee wordt het bedrijf ook onderscheidend ten opzichte van de concurrentie.