Hoe tof zou het zijn om je (potentiële) klanten altijd op het juiste moment te e-mailen? Dat kan met predictive sending, oftewel voorspellend verzenden
Je hebt een triggerende onderwerpregel bedacht, een perfecte call-to-action geplaatst en je contactpersonen gesegmenteerd voor maximale betrokkenheid. Maar wanneer moet je deze perfecte e-mail nou eigenlijk verzenden?
Hoe tof zou het zijn om je (potentiële) klanten altijd op het juiste moment te e-mailen? Dat kan met predictive sending, oftewel voorspellend verzenden, van ActiveCampaign. Wil je met het versturen van e-mails de betrokkenheid van jouw contacten vergroten? Kies dan voor predictive sending. Deze optie van ActiveCampaign is de next level variant van e-mailmarketing.
Wij nemen je graag mee in de wereld die predictive sending heet.
De functionaliteit predictive sending maakt marketing een stuk eenvoudiger. Waarom? Omdat je niet meer hoeft te gokken naar het juiste tijdstip van verzenden, maar eenvoudigweg maatwerk kunt leveren. Door te werken met slimme automatiseringen zie je de betrokkenheid van je contacten naar aanleiding van je mailings groeien. En uiteindelijk ook een stijging in je conversies.
Met één druk op de knop kun je de optimale verzendtijd (de tijd waarop zij normaal gesproken hun e-mail openen) per individueel contact inschakelen. Hoe meer jouw contacten betrokken zijn bij je e-mails, hoe meer data je verzamelt en hoe gerichter de verzendtijd van een volgende e-mail is. Handige rapportages geven je inzicht in het gedrag van je (potentiële) klanten.
Met ActiveCampaign verzamelen we open data van ieder contact dat betrokkenheid toont met je e-mails. Komt je contact een e-mailactie tegen met de ‘Verzenden met voorspellend verzenden’ optie, dan wordt de ‘geopend’ data van dit contact gebruikt om de beste verzendtijd te voorspellen. De betreffende e-mail blijft dan in de wacht staan, totdat de beste verzendtijd bereikt is.
Maar hoe vindt deze tool het beste moment om een e-mail te versturen? Hoe werkt predictive sending?
Stap 1: Zet de mogelijkheid aan
Gebruik je binnen marketing automation de actie ‘E-mail verzenden’? Kies dan voor de optie ‘predictive sending’.
Stap 2: Analyseer het verzenden
Wanneer je kiest voor predictive sending, rangschikt ActiveCampaign het e-mailgebruik van elk contact elk uur van de dag. ActiveCampaign gebruikt al deze bevindingen om een geschikte verzendtijd per contactpersoon in te plannen.
Stap 3: Achterover leunen en kijken maar
In één overzichtelijke rapportage zie je de aanbevolen verzendtijd en het tijdstip waarop de e-mail daadwerkelijk verzonden is. Een uitstekende manier om waardevol inzicht in jouw doelgroep te krijgen.
Predictive sending richt zich dus op de optimale verzendtijd per individu. Met behulp van machine learning worden het aantal opens, kliks en conversies van elke persoon geanalyseerd. Dit om de beste verzendtijd te bepalen.
Ben je klaar met gissen naar wanneer welke vormen van marketing in te zetten? Maak dan gebruik van predictive sending van ActiveCampaign en stuur vanaf vandaag perfect getimede berichten en maak meer impact met je e-mailmarketing.
Deze blog is onderdeel van een serie blogs over de mogelijkheden die ActiveCampaign biedt. Benieuwd naar de andere blogs? Lees gerust even verder: