Droomklant is de beste klant die jij je kan wensen! Hoe je erachter komt wie jouw droomklant is en waarom je dit ECHT graag wilt weten lees je hier.
Je B2B doelgroep is heel breed. Het is: iedereen die wellicht ooit jullie product of dienst wil kopen. Je Droomklant? Dat is iets anders. Het is de beste klant die jij je kan wensen.
Je hebt het vast eens meegemaakt. Er komt een nieuwe klant binnen en
Droomklanten, daar doe je het voor. Het is daarom uitermate verstandig om Droomklanten in kaart te brengen.
Wat drijft deze klanten, wat vinden ze belangrijk, waar houden ze niet van? Zijn er meer 'harde' eigenschappen of overeenkomsten? Zoals: omvang, budget, sector, functie van beslisser?
Besteed véél tijd om dit scherp te krijgen.
Stem hier vervolgens je marketingbeleid op af. Word HYPER relevant, juist voor die Droomklanten. "Maar hiermee maak ik mijn doelgroep veel kleiner", hoor ik je denken. Dat klopt.
Geloof mij, jullie communicatie krijgt een sterk aanzuigende werking, voor alle organisaties in de markt. Jouw Droomklanten zijn namelijk de mooiere bedrijven.
Iedereen wil op ze lijken, waardoor je een magneet wordt voor prospects met ambitie (en budget, en energie).