In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst. Daar zal nooit verandering in komen. Het is daarom dat je in deze blog 5 insights vindt, waarmee je de voorsprong op jouw concurrenten kunt vergroten. Want het veranderende gedrag van jouw doelgroep maakt dat jouw aanpak ook continu aangepast zou moeten worden. In deze blog vind je een vijftal voorbeelden/antwoorden op de vraag: Waar moet je gister mee aan de slag zijn gegaan om je concurrenten voor te blijven?
In deze blog vind je een vijftal voorbeelden/antwoorden op de vraag: Waar moet je gister mee aan de slag zijn gegaan om je concurrenten voor te blijven?
B2B kopers kiezen steeds vaker voor digitale kanalen in plaats van de traditionele weg. Een digital first strategie is dan ook the way to go. Als organisatie ontkom je er (eigenlijk nu al) niet meer aan om jouw digitale aanwezigheid zo goed mogelijk in orde te hebben. Concreet betekent dit dat je online aanwezigheid een optimale ervaring moet zijn voor je doelgroep. Algemene informatie moet makkelijk en duidelijk terug te vinden zijn. En hebben ze toch meer info nodig?
Tip van flip:
Kopers hebben steeds meer toegang tot informatie en laten zich niet zomaar iets vertellen door een vertegenwoordiger. Het verschaffen van duidelijke, relevante en gepersonaliseerde informatie is onmisbaar. Maar dan moet je natuurlijk wel goed weten wie je doelgroep is en daar je content op aanpassen.
Tip van flip:
Erg belangrijk; als je koper het verkloot dan ligt zijn of haar hoofd op het hakblok. Wek vertrouwen door de DMU te begeleiden in het gehele aankoopproces. Helemaal in situaties waar er meerdere stakeholders zijn die meegenomen moeten worden in de beslissing.
Manieren om vertrouwen te wekken:
One size fits all. Daar wordt natuurlijk niemand blij van. Zet de klant op 1, en niet de interne processen. Het lijkt zo logisch, maar we zien dit echt nog heel vaak fout gaan bij bedrijven.
Laat je gebruikersdata leidend zijn en maak desnoods gebruik van AI- tools om tot nieuwe inzichten te komen.
Tip van flip:
Dit zou natuurlijk geen verrassing meer moeten zijn. Duurzaamheid is steeds vaker een belangrijk onderdeel in het beslisproces van je koper. Zo zien we bij grotere organisaties bijvoorbeeld dat, naast ISO certificeringen, ook duurzaamheidsaspecten meegenomen worden in het beslisproces.
Tip van flip: