Google Event: de mobiele toekomst is nu!

Sietse Kingma
Door:
Sietse
Tuesday
23
February
2016
Strategie

Afgelopen woensdag vond het ‘Mobile Learn & Lounge Event’ plaats op het hoofdkantoor van Google in Amsterdam. Als officiële partner was ook Bambuu hierbij! Een inspirerende middag met als belangrijkste conclusie dat mobiel, en daarmee mobiel adverteren, de toekomst is.

Op bezoek bij Google Nederland

Namens Bambuu was ik, als search specialist, de aangewezen persoon om dit event bij te wonen. Het hoofdkantoor van Google bevindt zich op de 15e, 16e en 17e verdieping van een groot kantoorpand aan de Zuidas. De Zuidas bestaat uit twee soorten locaties: kantoorgebouwen en horeca. That’s it.

Het programma bestond uit twee presentaties en een netwerkborrel. De presentaties werden gehouden door Olivia Harvey (Mobile Marketing Specialist bij Google) en Gabriel Goldberg (Business Director bij Semetis). Beide presentaties hadden een duidelijke boodschap: Mobile Advertising is the future!

Aansluitend aan de presentaties ging ik richting de netwerkborrel op de 16e verdieping. Hier bevindt zich de kantine van Google. Interessant vond ik het bordje bij de entree, waarop de Chefkok en de Souschef van de dag vermeld stonden. Specialiteit van die dag: zuurkool met worst.

 

Beiden presentaties hadden een duidelijke boodschap: Mobile Advertising is the future!

 

De netwerkborrel was prima geregeld, overal stonden verschillende drankjes en hapjes (nee, wij kregen geen zuurkool met worst) en kosten nog moeite waren bespaard. Samen met andere Google Partners en Account Managers van Google werden de presentaties en de samenwerking met Google besproken. Na een ruime 1,5 uur kwam een einde aan het event en gingen iedereen richting huis.

De meest interessante learnings van deze middag:

  • Men gaat niet meer online, wij leven online. Iedereen staat constant in verbinding met internet en je smartphone is vaak niet verder dan een meter van je vandaan.
  • Er zijn inmiddels meer apparaten dan mensen. Gemiddeld hebben we drie apparaten per persoon: laptop of desktop, tablet en mobiele telefoon. Alleen het internetgebruik op mobiel groeit nog.
  • Het Google zoeknetwerk voor mobiel werkt anders dan het Google zoeknetwerk voor desktop, beiden geven andere zoekresultaten weer. Wanneer een website niet is geoptimaliseerd voor mobiel, dan zal de website slecht of niet ranken in de zoekresultaten van Google. Hierdoor wordt 40% van het online verkeer slecht of niet bereikt!

 

Onderweg naar mijn auto appte ik mijn vrouw dat ik eraan kwam, checkte ik mijn e-mail, keek ik op internet of er files stonden en betaalde ik het parkeergeld via een app. En dat alles via mijn telefoon.. De mobiele toekomst is nu!

 

Meer weten over hoe je mobile kunt laten werken voor jouw bedrijf?
Contact Bambuu voor meer informatie!

Arrow icon
Sietse Kingma
Sietse Kingma
Directeur

Interesse in onze aanpak? Laat Bambuu meekijken met je uitdagingen.

Bekijk of je in aanmerking komt voor een vrijblijvende nulmeting door onze specialisten.

No items found.