Waarom je klantbeoordelingen moet verzamelen
Mond-tot-mond reclame is nog altijd een van de beste middelen om klanten aan te trekken. Want wie geloof jij eerder: een verkoper met een mooi praatje of een consument die het product daadwerkelijk heeft gebruikt. Even wat feiten op een rijtje:
Beoordelingen in Google’s zoekresultaten zichtbaar
Je komt klantbeoordelingen in verschillende vormen tegen op het web: in webshops zelf en op onafhankelijkebeoordelingssites. Maar ook bij Google. Naast de gebruikelijke informatie in haar zoekresultaten, zie je bij Google steeds vaker beoordelingen van websites terug in de vorm van een aantal sterren. Hieronder een voorbeeld van advertenties voor online schoenenwinkels.
Maar hoe verschijnen de beoordelingssterren precies in de Google-resultaten?
Omgaan met negatieve reviews
Bang voor negatieve reviews? Dat hoeft echt niet. Google geeft alleen beoordelingen bij 3,5 ster of hoger. Daarnaast kunnen negatieve beoordelingen je juist helpen. Jouw klant doet moeite om jou te vertellen waar je je service kunt verbeteren. Gratis feedback dus. Hier kun je dankbaar gebruik van maken. Hoe doe je dat precies? Aan de hand van deze tips:
Leer van de reuzen
Onder andere Wehkamp vraagt haar klanten na aankoop van een product een review in te vullen. Gewoon door ze na een aantal dagen na de bezorging van een product, een mail te sturen. Erg handig voor de overige klanten. Vallen producten bijvoorbeeld klein? Dan weet de volgende klant dat ze een maatje groter moeten bestellen. Voor jou als bedrijf ook handig, want als de klant in een keer het juiste product bestelt, scheelt je dat een hoop administratie voor geretourneerde artikelen.
Op de vraag of je nu wel of geen klantbeoordelingen moet verzamelen, zeggen wij Doen! Ben je overtuigd en wil je aan de slag met het verzamelen van klantrecensies? Bij Bambuu zorgen wij er dagelijks voor dat onze opdrachtgevers recensies van hun klanten krijgen en deze op een strakke manier op hun website worden getoond. We helpen je graag!