Marketing automation is geen onbekend fenomeen meer. Maar wanneer is het succesvol? En, kun je meer ‘automaten’ dan het opvolgen van een bepaalde download?
Marketing automation is geen onbekend fenomeen meer binnen het huidige marketinglandschap. Sterker nog, het zit standaard in de marketingacties die wij voor veel van onze klanten uitvoeren. Top natuurlijk, want als Certified Consultant van ActiveCampaign hebben wij alle kennis in huis om marketing automation succesvol in te zetten.
Maar wanneer is marketing automation dan succesvol? En, kun je meer ‘automaten’ dan het opvolgen van een bepaalde download?
Marketing automation is veel meer dan het geautomatiseerd versturen van een trits aan e-mails nadat een contact een download heeft gedaan. Sterker nog, dit zijn de basisbeginselen van marketing automation software als ActiveCampaign, HubSpot of Sharpspring. Als je écht de volledige potentie van een dergelijke tool wilt benutten, haak je ook je sales team aan binnen het systeem. Dan kun je écht het verschil maken voor jouw organisatie.
Haak sales ook aan binnen je marketing automation software en begeleid klanten effectief én efficiënt van Marketing Qualified Lead (MQL) naar Sales Qualified Lead (SQL) en uiteindelijk tot (terugkerende) klant
Wanneer marketing automation succesvol is, is voor iedereen anders en afhankelijk van je doelstellingen, doelgroep, organisatie en de volwassenheid van je marketing. Zo kun je bij een succesvol marketing automation systeem bijvoorbeeld denken aan het behalen van onderstaande doelstellingen:
Hoewel marketing automation software voornamelijk bekend staat om het geautomatiseerd versturen van e-mails, kun je véél meer met dergelijke systemen.
We kunnen nog wel even doorgaan met voorbeelden waarvoor je marketing automation (ook) in kunt zetten, maar laten we het hier voor nu even bij houden. Het liefst laten we het gewoon persoonlijk (of digitaal) aan je zien zodat we, op basis van jouw wensen, kunnen kijken wat we bij jou kunnen automatiseren. Schiet hier gerust een afspraak met mij in. Tijdens een afspraak bespreken we jouw huidige processen, waarna ik met voorbeelden kan komen hoe we jouw marketing- en salesprocessen zouden kunnen optimaliseren. Tot snel?