Met marketing automation stuur je het juiste bericht, op het juiste moment naar de juiste persoon. Volledig automatisch. Hoe handig is dat voor jou als blogger?
Marketing automation voor bloggers is de snelste manier om jouw publiek te betrekken en te laten groeien. Het is dé tool om jouw blog te laten groeien. Met behulp van marketing automation stuur je namelijk het juiste bericht, op het juiste moment naar de juiste persoon. En dat volledig automatisch. Hoe handig is dat voor jou als blogger? Laat de machines machinedingen doen, zodat jij kunt doen waar je passie ligt: content maken.
Wij laten je graag kennismaken met de uitgebreide mogelijkheden van ActiveCampaign en in het bijzonder marketing automation voor jou als blogger.
Marketing automation is een tool die voornamelijk wordt ingezet voor het gericht en gestructureerd communiceren met je doelgroep. Het uiteindelijke doel is om van jouw lezers loyale, converterende abonnees te maken. Hoe interessant is het om te zien hoe jouw lezers reageren op jouw nieuwsbrief, op welke links ze bijvoorbeeld klikken?
Als blogger ben je dagelijks bezig met het maken, editen en plaatsen van content. Daar gaat al flink wat tijd in zitten, want je wil alleen het beste van het beste plaatsen. Hoe handig is het dan om bepaalde dingen uit te besteden, zodat je blog kan groeien zonder dat jij 80 uur per week aan het werk bent? Marketing automation biedt de oplossing. Wij zetten de belangrijkste mogelijkheden voor je uiteen:
Een goed voorbeeld van het slim toepassen van marketing automation voor blogs, is een 2-traps automatisering om meer engagement met jouw website te bewerkstelligen. Je wilt natuurlijk zo vaak mogelijk verkeer naar je website trekken. Hoe hoog die frequentie ligt, is even afhankelijk van het aantal nieuwe blogs dat je periodiek plaatst. Om de engagement met jouw blog zo hoog mogelijk te houden zijn onderstaande automations een must.
1) Laatste bezoek aan website vastleggen
Gebruik deze automation om het laatste bezoek aan jouw website vast te leggen in ActiveCampaign.
2) Automatisering starten als contact website X periode niet heeft bezocht.
Na het maken van de eerste automation, maak je onderstaande om de mail te versturen als iemand een bepaalde periode (6 maanden in onderstaand voorbeeld) niet meer op de website is geweest. Je kunt hem/haar dan bijvoorbeeld een mail sturen met de laatste nieuwtjes/blogs of een kortingsbon op één van je producten (als je die hebt).
ActiveCampaign beschikt over onmisbare tools voor jou als blogger. Het vervult een soort van rol als virtuele assistent, maar dan zonder een uurtarief. ActiveCampaign zorgt voor die oh zo belangrijke promotie waar jij geen tijd voor hebt, zodat jij jezelf weer kunt richten op het creëren van content waar jouw lezers dol op zijn.
Wil je jouw blog laten groeien en heb je na het lezen van dit artikel interesse in de mogelijkheden van marketing automation? Neem vrijblijvend contact met ons op. Onze professionals staan graag voor je klaar met een persoonlijk advies.