Veel ondernemers die wij spreken, vinden hun concurrenten eigenlijk … Prutsers. Oenen! Te duur. Te goedkoop. Geen kwaliteit. Geen respect voor de klant. Gebrek aan service. Geen knip voor de neus waard :-)
Veel ondernemers die wij spreken, vinden hun concurrenten eigenlijk … Prutsers. Oenen! Te duur. Te goedkoop. Geen kwaliteit. Geen respect voor de klant. Gebrek aan service. Geen knip voor de neus waard :-)
Mmm …
Aan de ene kant is het goed om te vinden dat je de beste aanpak hebt. Om uit te gaan van jouw eigen kracht. Dat vertrouwen heb je nodig om een bedrijf te kunnen bouwen. Om zelfverzekerd te kunnen communiceren over jouw mooie oplossingen.
Aan de andere kant is het le-vens-ge-vaar-lijk om je concurrenten te snel weg te zetten. Waarom het zo erg is? Het maakt je blind. Het ontslaat je van de plicht om uit te vinden hoe het écht zit:
Het beantwoorden van deze vragen is lastig en kost veel tijd. Het vraagt een gezonde dosis zelfkritiek en een realistische kijk op de wereld. Gedegen onderzoek bovendien.
Zoek een 'concurrent' of branchegenoot die relatief veel tijd en budget in marketing stopt, en:
Het resultaat van deze exercitie is zeer waardevol. Het leert je waar je kan verbeteren. Welke boodschap je moet brengen. Wie precies je doelgroep is. En het geeft je respect voor je concurrenten, waardoor je je kan inspireren met de mooie dingen die zij laten zien.
Uiteraard kun je deze exercitie zelf doen of laten doen. Voor hulp of ondersteuning, bel onze marketeers op 085 210 4747.
Cheers 💪🏻
Team Bambuu