Ben je als ondernemer de afgelopen jaren flink gegroeid? Maar merk je dat de groei nu stagneert, of denk je dat het sneller kan?
Ben je als ondernemer de afgelopen jaren flink gegroeid?
Maar merk je dat de groei nu stagneert, of denk je dat het sneller kan?
Dan is het tijd om jullie groeistrategie te evalueren. Als je verder wil groeien, heb je globaal de volgende opties:
Al deze strategieën, vragen om een andere marketingaanpak. Wil je snel meters maken? Begin dan met MEER verkopen van je BESTAANDE aanbod binnen je BESTAANDE doelgroepen.
Ondernemers vluchten snel naar nieuwe producten of markten, terwijl dit een relatief complexe operatie is. Er zit bijna altijd ruimte in de bestaande Product-marktcombinaties. Om deze ruimte te benutten, moet je aan de slag met bereik. Een goede eerste stap is vaak:
"Meer mensen bereiken die lijken op jouw klanten."
Marketeers kunnen hiervoor werken met look-a-like-campagnes. Op basis van de e-mailadressen van jouw klanten, laten we sociale media een doelgroep samenstellen die lijkt op jouw klanten.
Sociale media gaan hierin behoorlijk ver. Zo kan het blijken dat jouw klanten relatief vaak vergelijkbare hobby's hebben, of van dezelfde gerechten houden, zonder dat jij het wist. Denk ook aan andere eigenschappen, zoals gezinssamenstelling.
Door jouw marketing te richten op mensen die lijken op jouw klanten, kunnen we doelgroepen vinden die anders onder de radar bleven.
Meer weten over groeien, look-a-like campagnes of andere methodieken om bereik te vergroten? Bel jouw contact bij Bambuu, hij of zij vertelt je er graag meer over.