Het eerste dat je moet doen als marketeer, ondernemer of verkoper is:Het scherpstellen van jouw Unique Buying Reasons (UBR’s). Vroeger ook wel, USP’s. UBR’s zijn dé unieke redenen waarom iemand bij jou moet kopen. En niet bij iemand anders.
Het eerste dat je moet doen als marketeer, ondernemer of verkoper is:
Het scherpstellen van jouw Unique Buying Reasons (UBR’s). Vroeger ook wel, USP’s. UBR’s zijn dé unieke redenen waarom iemand bij jou moet kopen. En niet bij iemand anders.
UBR’s zijn voordelen die alleen van jou zijn. Ze zijn in te zetten als de dragers van jouw marketing en communicatie. Dit is wat je moet vertellen, want ze laten in no-time zien waarom potentiële klanten zaken met jou moeten doen.
In de praktijk komen we zelden bedrijven tegen hun UBR’s scherp hebben.
Voorbeeld van een veelgehoorde Unique Buying Reason: “We hebben al 25 jaar ervaring!”. Heel tof voor je! Maar waarom is dit precies een voordeel? Vanuit het perspectief van jouw doelgroep is het doorgaans niet interessant hoeveel jaar je al bestaat.
Valse Voordelen, noemen we dit. Kun je nog meer Valse Voordelen bedenken? Zijn jouw eigen UBR’s
Of scherm jij ook stiekem met Valse Voordelen?