2 juni organiseerde Emerce het 'Emerce Digital Marketing (nu eindelijk weer echt) Live event in de Beurs van Berlage in Amsterdam. Collega Hennie was hierbij en filterde uit alle inspirerende sprekers 3 opvallende insights.
2 juni organiseerde Emerce het 'Emerce Digital Marketing (nu eindelijk weer echt) Live event in de Beurs van Berlage in Amsterdam.
'Opgetogen omdat ik na een lange tijd eindelijk weer een live event kon bijwonen vertrok ik naar onze hoofdstad. Zo fijn om weer met vakgenoten bij te kunnen praten maar vooral om weer de laatste ins & outs te horen over ons nooit stilstaande vak.
Ik heb tijdens deze dag natuurlijk veel inspirerende dingen gehoord, maar ik kwam uiteindelijk tot 3 conclusies;
Sales heeft nog steeds een zeer belangrijke rol, maar de positie in de customer journey verandert snel. Verschillende online (marketing)kanalen nemen vooral de eerste fases in de journey over. Hiermee verandert ook de manier van verkopen. Dit gaat veel meer naar consulting en oplossen van het probleem van de (potentiële) klant. Dit betekent wel dat je informatie voorziening online echt 'on fleek' moet zijn en dat er verschillende middelen ingezet moeten worden om potentiële leads te vangen en te converteren. Data en thought leadership zijn key.
En hebben er gemiddeld 13! Bram van Ijssel Smits (head of marketing van De Koffiejongens) nam ons mee in het succesverhaal van de Koffiejongens. Erg leuk en inspirerend om te horen hoe ze zijn gestart vanuit hun eigen persoonlijke probleem (weer de Nespresso koffie op en te laat met bestellen) en nu een snel groeiend bedrijf hebben staan die ook nog eens hele toffe MVO campagnes voert.
Ik heb er ook weer een abonnementje bij. De koffie is nog lekker ook.
Kirsten Jassies (volgens eigen zeggen BierFluencer) nam ons mee in de wondere wereld van korte video voor TikTok en Reels. Het feit dat ik hier het meeste mee heb moeten schrijven (ja, ook al zo old school) en een paar keer met open mond heb gezeten door sommige video's, kreeg ik het gevoel dat ik misschien wel te oud wordt hiervoor. Maar toch, sinds Kirsten haar presentatie ben ik er eigenlijk steeds vaker te vinden en ben ik het ook meer gaan waarderen. De creatieve mogelijkheden zijn echt eindeloos. Kisten heeft hele toffe en bruikbare tips gegegeven hoe je als merk hier slim mee om kan gaan. Dus nu kan weer even meekomen met de jongere generatie ; ).
Wil je meer weten over 1 van deze onderwerpen dan deel ik hier graag meer over'